• Broniący się może zagrać 1 Kartę Rozkazu (lub Specjalnego Rozkazu). Zagraną kartę należy natychmiast rozpatrzyć i odrzucić. • Atakujący może zagrać 1 Kartę Rozkazu (lub Specjalnego Rozkazu). Zagraną kartę należy natychmiast rozpatrzyć i odrzucić. • Jeśli Atakujący zagrał kartę, Broniący się może zagrać w odpowiedzi nową kartę. Jeśli to zrobi, gracz Atakujący również będzie mógł odpowiedzieć (tj. zagrać swoją kolejną kartę). Sekwencję tę należy powtarzać do momentu, aż któryś z graczy zdecyduje się nie zagrywać karty. Wtedy należy natychmiast przejść do kolejnego punktu. • Jeśli którykolwiek Samolot ma swojego rywala w Obszarze Ataku, następuje Ostrzał. Ostrzeliwane mogą być tylko Samoloty biorące udział w Starciu. W wyniku Manewrów może dojść do sytuacji, w której to Broniący się ostrzela Atakującego lub dojdzie do wymiany ognia. • Podczas Ostrzału gracze odkrywają ze swoich Talii Ostrzału tyle kart, ile wskazuje ich Karta Zasięgu, następnie porównują odkryte karty. Gracz, którego karta posiada najwyższą wartość, zostaje zwycięzcą. Ostrzał może zakończyć się na 2 sposoby: – Zwycięzca ma przeciwnika w swoim Obszarze Ataku – Samolot przeciwnika zostaje zniszczony, należy go odrzucić. – Zwycięzca ma przeciwnika w swoim Obszarze Obrony lub nastąpił remis – nic się nie dzieje. • Po zakończeniu Ostrzału umieśćcie swoje odkryte Karty Ostrzału z powrotem w swoich Taliach Ostrzału i potasujcie je. • Jeśli jakikolwiek Samolot aktywnego gracza posiada jeszcze Żeton Aktywacji, gracz zachowuje Kartę Inicjatywy. W przeciwnym wypadku przekazuje ją przeciwnikowi. Jeśli przeciwnik nie posiada żadnego Samolotu posiadającego Żeton Aktywacji, zamiast przekazywać Kartę Inicjatywy należy zakończyć Aktywowanie Samolotów i przejść do punktu 2.4.4. Karty Zasięgu Samolotów przedstawiają możliwości bojowe Samolotów danej frakcji. Górny schemat przedstawia zasięg Myśliwców oraz Asów (występują w Trybie Dominacji), dolny schemat przedstawia zasięg Bombowców. Przed Ostrzałem każdy z graczy porównuje pozycję przeciwnika na Planszy, względem pozycji swojego Samolotu. Pola czerwone i żółte to Obszar Ataku, pola jasnoniebieskie i granatowe to Obszar Obrony. Wynikiem będzie jedna z poniższych opcji: Pozycja: Efekt: Przeciwnik poza schematem. Nie dojdzie do ostrzału. Przeciwnik w czerwonym obszarze (3). Podczas ostrzału odkryj 3 Karty Ostrzału (możesz zniszczyć przeciwnika). Przeciwnik w żółtym obszarze (2). Podczas Ostrzału odkryj 2 Karty Ostrzału (możesz zniszczyć przeciwnika). Przeciwnik w jasnoniebieskim obszarze (2). Podczas Ostrzału odkryj 2 Karty Ostrzału (nie możesz zniszczyć przeciwnika). Przeciwnik w granatowym obszarze (1). Podczas Ostrzału odkryj 1 Kartę Ostrzału (nie możesz zniszczyć przeciwnika).
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk4NDQ3Nw==