PRZYKŁAD PRZYGOTOWANIE PLANSZY DO TRYBU DOMINACJI Strefa Posiłków Japonii Strefa Posiłków Ameryki 3.3.3. Gracze wybierają swoją frakcję (zaczyna młodszy) i dobierają przeznaczone dla niej komponenty: 4 Myśliwce, 2 Samoloty Specjalne (Asy), Schemat Zasięgu Samolotów, 2 Karty Specjalnych Rozkazów, 6 Żetonów Manewrów, 7 Kart Ostrzału, 3 Punkty Dowodzenia oraz Kartę Punktacji wraz ze Znacznikiem Punktacji. UWAGA! W tym trybie rozgrywki Samoloty Specjalne pełnią rolę Asów, nie Bombowców. Utrata Asów nie oznacza przegranej, jednak jest znaczącym ciosem, ponieważ nie da się przywrócić ich do gry. Asy posiadają kilka specjalnych zasad, których należy przestrzegać w tym trybie rozgrywki: • As porusza się jak Myśliwiec i korzysta z Zasięgu Myśliwca danej frakcji. • As podczas Starcia planuje 3 Manewry i podczas rozpatrywania swoich Manewrów musi pominąć 1 z nich. • As podczas Ostrzału dodaje +1 do wyniku każdej swojej Karty Ostrzału. 3.3.4. Gracze rozmieszczają swoje Samoloty: • Każdy Samolot powinien znajdować się na polu znajdującym się w Obszarze Posiłków swojej frakcji. • Dziób każdego Samolotu powinien być skierowany w stronę jednej ze ścianek pola, na którym ten Samolot się znajduje. Ustawienie Samolotu ma znaczenie podczas jego działań. • Gracze umieszczają naprzemiennie po 1 swoim Samolocie aż do wyczerpania modeli. Rozpoczyna gracz dowodzący siłami Japonii. 3.3.5. Gracze tasują swoje Karty Ostrzału i umieszczają je przed sobą w zakrytym stosie. 3.3.6. Gracze dobierają na rękę Karty Specjalnych Rozkazów przypisane do frakcji, którą dowodzą. 3.3.7. Gracze tasują Karty Rozkazów i tworzą z nich obok Planszy zakryty stos. Z tego tosu ujawniają 4 karty, tworząc w ten sposób Pulę Rozkazów. 3.3.8. Gracze umieszczają obok Planszy Małe Kafelki Planszy, Kartę Inicjatywy oraz Znaczniki Aktywacji. 3.3.9. Gracze umieszczają przed sobą Tabelę Punktów swojej frakcji i obok niej kładą Znacznik Punktacji swojej frakcji. 3.3.10. Należy rozpocząć rozgrywkę. 3.4. Rozgrywka: 3.4.1. Rozgrywka przebiega tak samo jak w przypadku Trybu „Polowanie na Lotniskowce”, z następującymi zmianami: [2.4.5.] Następuje koniec Rundy. Przed rozpoczęciem nowej Rundy należy rozpatrzyć poniższe punkty: • Jeśli któraś strona posiada więcej swoich Samolotów na Kafelku zwierającym Midway, otrzymuje 2 Punkty Zwycięstwa. • W kolejności zgodnej z Kartą Inicjatywy gracze wprowadzają do gry swoje Myśliwce, które zostały zniszczone (nie wprowadzają Asów). Myśliwce należy umieszczać na wolnych polach Strefy Posiłków swojej frakcji. Kiedy gracze wprowadzą wszystkie swoje Myśliwce, należy rozpocząć nową Rundę (punkt 2.4.1). 4. INNE WARIANTY ROZGRYWKI Jeśli interesują was dodatkowe warianty rozgrywki, zapraszamy do zapoznania się z nimi na naszej stronie: www.boredgames.pl/battle-of-midway Znajdziecie tam między innymi tryb dla 3-4 graczy.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjk4NDQ3Nw==